pallee Creative Commons License 2007.01.30 0 0 7180

Ez UL.

 

A vasutas topikokon többször előjött a kérdés, és íme a megoldás (by: hmsoft)

 

A "cár ujja", vagyis a Verebjei Kerülő a Szentpétervár-Moszkva vonal 190. km nevű megállója után kezdődött, Okszocsi megálló (206. km) mögött ért véget. Ezen a területen jellegzetes, szélesen elterülő, lapos domb állja a vasút útját, középen a vasútra közel merőleges, mély árokkal. Építésekor a dombot átszelte a vonal, vagyis a "cár ujja" eredetileg nem létezett. A 16 ezrelékes emelkedő egyre komolyabb problémát okozott a növekvő tömegű tehervonatok számára, ezért megszületett a kerülő. (Hogy mikor, azt most modemes internettel nem kezdem el böngészni...) Abból a szempontból előnyösnek bizonyult, hogy néhány falut pluszban fel tudott fűzni a vonalra, viszont kissugarú íveivel az utóbbi időben a nagysebességű közlekedés miatt okozott gondot.
A régi-új nyomvonalat 2001.10.26-án adták át, ekkortól tehát megint a dombon keresztül vezet a vasút. Az emelkedőt mindkét végéről csökkentették, 1 millió köbméter talajt termeltek ki a két mély bevágás létesítése érdekében. A vonal hossza 4,9 km-rel csökkent, a sebességkorlátozás megszűnt (igaz, a 190. km. előtti Mszta-híd továbbra is csak 140-es maradt).
A kerülő felépítményét elbontották, Verebje állomást megszüntették. A vasúti közlekedésből kikapcsolt falvak lakossága nem számottevő, az ő esetükben 2001. óta (mikro)buszos ráhordást alkalmaznak.

Előzmény: lesifotos (7151)