"De, ha te nem akarod felkapcsolni nem muszáj"
De, lakott területen kívül bizony nekem is muszáj. Tisztában vagyok vele, hogy nem nagy dolog, de az általad hivatkozott okos emberekkel ellentétben én arról vagyok meggyőződve, hogy hosszú távon explicit balesetveszélt teremtek vele. (mindazonáltal felkapcsolom, mert attól még betartom, hogy nem értek vele egyet)
A kivilágítatlan autónál persze jobban látszik a kivilágított, de ha mind ki van világítva, akkor 4-5 év, aztán mindenki megszokja. 5-10 év alatt felnő egy olyan új generáció, aki sosem látott mást, és nem is az autót keresi, hanem a lámpát. A kivilágítatlan biciklistának/gyalogosnak/szarvasnak meg még annyi esélye sem lesz, mint előtte. Vagy tegyünk a biciklisre lámpát nappal is? Vagy adjunk rájuk kukásmellényt? Meg persze a gyalogosra is? Vagy legközelebb minden autó eleje és hátulja legyen kötelezően neonsárga, hogy jobban lehessen látni? Hol a határ?
A látni és látszani elv oké, de a nappali kötelező kivilágítást egy átgondlatlan látszatintézkedésnek érzem.
Az ominózus reggelen munkába menet az nem jutott eszedbe, hogy esetleg a motoros még most is élne, ha CSAK NEKI ég a lámpája, és az autósoknak nem? A felkapcsolt lámpa régen kiemelte a motorost az autók közül. Most, hogy mindenki égeti, nincs honnan. Most már csak elbújni lehet, ha lekapcsolom. Fasza.