Infós Creative Commons License 2007.01.22 0 0 12269

"(...), akkor ott, vagy ezeken a helyeken, ha több is van ilyen, van más feladata is az adott néninek, vagy bácsinak a hangosbemondáson kívül?"

Hát, minden más. :)
Jelzőt állít a vonatoknak és a tolatásoknak (és engedélyezi ezen mozgásokat), rendelkezik a vonatszemélyzet felé, tartja a kapcsolatot a szomszéd szolgálati hellyel (Aquincum elágazás), átveszi a talált tárgyakat, utaspanaszokat kezel, ha nála akarnak panaszt tenni..
Kb. mint egy nagyvasúti forgalmista, ugyanis az ő titulusa is rendelkező forgalmi szolgálattevő. :))

A MÁV Zrt-nél érvényes munkaköri leírás alapján (részlet):

4.Fő feladatok és a feladatok végeredménye (maximum 8 pontban):
1.)Az üzemirányító központtal együttműködve, az utasítás előírásainak és a technológiáknak a betartásával szervezi, irányítja és lebonyolítja a felügyeletére bízott területen (állomás, nyíltvonal), a vonatközlekedést és a tolatási mozgásokat. Vonatot meneszt, melynek végrehajtása során gondoskodik a vonatközlekedés és a tolatási mozgások biztonságos lebonyolításáról, annak érdekében, hogy az előállított termék megfeleljen a minőségi elvárásoknak.
3.)Forgalmi végrehajtó tevékenysége során gondoskodik a vonatforgalmi értesítések megtételéről, közlemények adásáról és nyugtázásáról, írásbeli rendelkezések kiállításáról és kézbesítéséről. A vonatközlekedéssel és a tolatási mozgásokkal összefüggésben lévő, a szabályozásoknak megfelelő előjegyzéseket, nyilvántartásokat vezet, a megfelelő tájékoztatás, az utasításszerű, balesetmentes munkavégzés végrehajtása és az ellenőrzés hatékonyságának biztosítása érdekében.
4.)A vonatközlekedés és a tolatási mozgások lebonyolítására – a kezelési szabályzatoknak megfelelően – kezeli, illetve kezelteti a biztosítóberendezéseket, a távközlési eszközöket (telefon, hangosbemondó, utasítást adó rádió, vizuális utastájékoztató), a felsővezetékhez tartozó kapcsolókat és egyéb szükséges berendezéseket, a biztonságos és tervszerű munkavégzés érdekében.
5.)Rendkívüli események (baleset), a technológiát zavaró vágányzári és egyéb építési munkák esetén szervező tevékenységével forgalomszabályozási intézkedéseket tesz az üzemirányítással és az állomásvezetéssel összhangban, ezzel biztosítva a technológiai rend helyreállítását, a menetrendszerű közlekedést.
6.)A felügyeletére bízott területen munkát végzők felé – tekintet nélkül arra, mely üzletág, szakterület munkavállalója, vagy idegen fél – rendelkezési jogosultságával biztosítja a vonatközlekedés és tolatás biztonságos lebonyolítását. Hatáskörébe tartozó kérdésekben önálló döntésre jogosult.
7.)A megfelelő adatszolgáltatás biztosítására, a rendelkezésre álló számítógépes rendszereket (SZIR, KÖFE) kezeli, illetve kezelteti, amely segíti a vonatokkal összefüggő információkhoz való hozzáférést, valamint – a minőségbiztosítási rendszer keretében – adatokat biztosít a forgalmi igazgatóság tevékenységének minőségi mérésére.

 

Tudás:
- szakképzettség, szaktudás, nyelvtudás:

Középfokú állami iskolai végzettség (azaz érettségi - én), 
forgalmi és forgalmi önállósító vizsga,
munkavédelmi, tűzvédelmi vizsga,
villamos felsővezetéki és kapcsolásra jogosító vizsga,
biztosítóberendezés kezelési vizsga,
SZIR felhasználói alapvizsga, (HÉV-nél ilyen nincs, van viszont AULI)

 

- ismeretek:
Helyismeret
A tevékenységéhez kapcsolódó más szervezetek utasításaiban megfogalmazott szabályok és kapcsolatrendszerének az ismerete.
Menetrendi és elegytovábbítási ismeretek
A működési területére vonatkozó technológiák ismerete.

 

Gyakorlat:
Szakmai gyakorlat / vezetési gyakorlat:
Az O 1. sz. Utasítás előírásai szerint

 

Viselkedési jellemzők:
szervezőkészség,
gyors döntési képesség,
stressztűrő képesség,
konfliktuskezelő képesség
figyelem megosztó képesség


Hát, kb. ezt csinálja egy HÉV-es fszt is, ilyen tudástárral, kisebb eltérésekkel.

Előzmény: IKARUS 435 (12264)