Riderman Creative Commons License 2007.01.19 0 0 292

Szia Freehill!

 

Akkuval kapcsolatban gondolj az autókra, azokban is mindig bent van az akku. A hideg még jót is tesz tároláskor, hisz alacsony hőmérsékleten lelassulnak a kémiai folyamatok, kisebb az önkisülés és az öregedés. Természetesen ilyenkor a kivehető kapacitás is kisebb, ahogy e.t. is írta.
Ezzel kapcsolatban egyébként tévhit, hogy a fagyot nem bírják, ez csak a lemerült akkura igaz -7 fok alatt, feltöltve jóval hidegebbet is bír, ha jól rémlik -40-et is akár.

 

A rátöltésnél szintén alapul lehet venni az autókat, ott sem igazán gond, hogy minden indítózás után töltve vannak. Napi használat esetén is elmegy 4 évig egy akku, és ezután sem teljesen halott, csak az indítást nem bírja már. Persze a bringában más a helyzet (hosszú idejű, nagy áramú kisütés), tehát nem fog ennyit bírni, de nem is megy tönkre 350 kis rátöltéstől.

 

Kerékpárúttal kapcs. igaz lehet, hogy sok bringás nem nézi jó szemmel. Sajnos mindenki emberből van, és az jobban feltűnik, ha (akár csak vélten) más sérti az érdekeinket, mint amikor mi sértjük másokét. Majd idővel megszokják, ill. informálódnak, hogy miről is szól a dolog. Talán rájönnek, hogy legalább egy újabb ember van, aki nem autóval jár. :)
Addig is esetleg fel lehetne tenni a gépre egy "Ez is bicikli!" matricát. :)

Előzmény: Freehill (291)