xhwamt Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3041

Igen, a kelet-nyugati kapacitást féltem. A városon belüli forgalmi kapacitást! Felőllem fásítsák be a teljes Bajcsy-t, meg a Kiskörutat, annak nincs jelentősége, elvezeti a forgalmát a többi körút és a rakpart. De a Kossuth Lajos utca forgalmát nem lehet hova terelni (alagútba igen, de itt most nem erről van szó!), mint ahogy más léptékben, de a Petőfi Sándor és a Kecskeméti utca helyi forgalmának sincs alternatívája.

 

Ha be akarsz hajtani és kifizeted az óránként 1000-1200 Ft-os parkolási díjat, akkor - mondom - minden további nélkül behajthatsz a Kecskeméti utcába. Igaz, nem zúghatsz át rajta 60-nal, ahogy most, de behajthatsz, vásárolhatsz, ügyet intézhetsz. Aztán kihajthatsz, visszafelé.

 

Ez rendben van, de itt nem ezt tervezik, hanem a felszámolását! Én is annak a híve vagyok, hogy a belvárosi forgalmat a parkolásnál kell megfogni és a parkolási díjszabás révén szabályozni.

 

Nyilvánvaló, hogy a Kecskeméti utca (és a többi környékbeli utca) boltjai, irodái nem arra vannak berendezve, hogy oda mindenki autóval menjen, úgyhogy nem értem az ellenállást. Ha egy darab parkoló sem lenne a környéken, a boltok akkor is megélnének. Ez az európai város varázsa.

 

A francokat. A Rákóczi útnak elég volt annyi, hogy megnyíltak a plázák és kiürült néhány év alatt, pedig korábban divatos kommersz márkák boltjaitól hemzsegtek az árkádok. A kereskedelemnek nagy a mobilitása, gyorsan reagál a kedvezőteln folyamatokra, tehát arra, hogy valamiért a vásárók elkerülnek, vagy el kénytelenek kerülni bizonyos területeket.

 

Ezért nincs más megoldás, minthogy fizesse meg, ha odmegy a fogyasztó a Belvárosba, de oda tudjon menni!

Előzmény: felucca (3034)