Én már nem tudom követni.:( Így írásban.
Azt a részt értem, hogy bizományba van a kocsi, de ttől még a tulajdonjog nem száll át senkire, az a tulajdonos, aki be van jegyezve. Ilyen esetben tényleg kell rá fizetni a kötelezőt, de ha nem is fizetik legalább akkor legalább nem szabad vele közlekedni.
A bónuszos dolgot nem értem. Probáld már lerajzlni az ágakat, kitől ki mit csinált, A, C.
Ha jól értem A odaadja neked a kocsit használatra (közben pótdíjaznak), majd A beadja kereskedésbe, vesz másikat. B azaz te? Az ő (A) kocsijával kapsz kedvezményt.
Magyarán van egy felesleges kocsi, ami forgalomaban van és nem fizet utána senki semmit. Ez nagyon jó...:)
Nekik ezt nem értékesítésre, hanem megvételre kellett volna átvenni, ill. Ptk. szerint beszámítani (főleg, ha erről is volt eredetileg szó, mert ez így szerintem nem igazi beszámítás), és ezt szerződésbe foglalni. Akkor az ő gonduk lenne a tulajdonjoggal kapcsolatos minden kérdés, nyilván ezt akarták elkerülni.
Ezt minél előbb rendezni kell, mert a tulaj fogja szépen kapni a papírokat (súlyadó, kötelező), úgy, mintha mi sem történt volna, hiszen a hatóságnak honnan kéne tudni, hogy el van adva??? Senki nem jelenti be, az pedig, hogy bizományban ott van, ettől még nincs eladva. Ez a főszabály, most lehet, hogy vannak kivételek.
Tehát ha azt mondja, hogy beszámítja, és ez van aszerződésben, akkor a tulajdonjog átszáll. Bizománynál a saját nevében adja el, másnak. De ebben annyira nam vagyok jártas, hogy az eladásig kit terhelnek a kötelezettségek, szerintem azt, aki az eredeti tulajdonos.
Ha pedig lejárt a 90 nap, a szerződést, már csak a ráutaló magatartásra hivatkozva lehetne meghosszabbítottnak tekinteni.
Az első hsz-emben leírt dolgoknak nézz utána.