ghosty9 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2994
Nos, nezzuk, honnet indultunk. :-)

"Nem ez a fő probléma, hanem az hogy bölcsen elhallgatják, hogy a közúti közlekedéstől milyen horribilis pénzeket vonnak el, miközben ennek csak töredékét forgatják vissza üzemeltetésre és fejlesztésre (kb. 1/4-ét, esetleg 1/3-át)

ezek mind konkrét költségvetési számok, utána lehet nézni."

(#2848)

Ne haragudj, de ezek utan komolytalan, ha hasracsapas-alapon irsz be szamokat (lasd sulyado, atiras -- de ha jol sejtem, a jovedeki adobol befolyo osszegeket sem a koltsegvetesbol vetted :-) ); valamint az sem teljesen tiszta, mivel kalkulaltal, es mivel nem. (Peldaul: onkormanyzatok utkarbantartasa? Ennek allami kiegeszitese (ha jol remlik, 2005-ben volt ilyen hullam)? Autopalya uzemeltetese? Autopalyadijak? Parkolodijak? (Erdekessegkeppen: itt a tomegkozlekedesi ceg szedi a parkolasi dijakat.) Trukkosen konyvelt autopalyaepitest hogy szamoljuk? Stb.)

Nyilvan nem varom en el, hogy az utolso fillerig minden szerepeljen a felsorolasban (onkormanyzati utepites pl. eleve remenytelen), de azert a fobb szamok jok lennenek...

De ha ervenyesnek fogadnank el ezeket a szamokat (talan sejtheto: nekem ez keves), akkor is levonhatnank beloluk a kovetkeztetest: az "1/3-1/4 marad" is csak akkor lenne igazolhato veluk, ha egyetlen centi uj ut sem epulne. Marpedig idonkent azert szokott, es plane a nehezen ellenorizheto reszek (belteruleti, onkormanyzati, lehetoleg kozmuvel, ad absurdum kozuti forgalom altal szetnyomott villamossin-cserevel) tudnak dragak lenni.
Előzmény: Törölt nick (2993)