Törölt nick Creative Commons License 2007.01.13 0 0 2980

igen, ez "nagyon jó" érvelés... :-((

csak ott sántít, hogy nem az ő adójából épül. (az autóssarc többszörösen fedezi a költségeket...)

 

viszont a belinkelt cikkben olvastam egy újabbat (hiába no, a megmagyarázásnak is van evolúciója):

a gyorsforgalmi mentén élő ingázó, aki naponta a gyorsforgalmin jár dolgozni, ugyanannyival járul hozzá az üzemanyagok árába épített járulékon keresztül az úthálózat fenntartásához, mint aki naponta ugyanekkora távolságot egy alsóbb kategóriás úton, öt falun átdöcögve tesz meg

 

Ez elsőre meggyőzőnek tűnik.

Sajnos az vele a baj, hogy az élet számos területén lehet olyan szolgáltatást/lehetőséget találni, amihez valamely csoport kedvezőbben jut hozzá.

pl. a városiak sokkal könnyebben tudnak "kúltúrálódni", hiszen helyben van mozi, színház, múzeum, könyvtár. Akkor nekik kultúrjárulékot kellene fizetni.

Vagy a vidékiek jobb levegőt szívnak. Nekik "jólevegő adót".

 

Csakhogy ez elég nagy baromság. Érdekes lenne, ha ezeket az egyenlőtlenségeket díj/adó/járulék fizettetéssel akarnánk kiegyenlíteni....

 

De ragozhatjuk akár a végtelenségig a dolgot.

Akármilyen magyarázatot találunk ki, a lényeg az, hogy baromi nagy a pályaelkerülők száma. lásd.M6.

Nagyon valószinű, hogy a matricadíjak netto bevétele (brutto - az értékesítés, ellenőrzés költsége) kevesebb, mint a pályaelkerülés miatti (nezet)gazdasági kár.

Előzmény: edk440 (2979)