LUCzI FERencz Creative Commons License 2007.01.13 0 0 7
Sziasztok!

Mivel nagyon úgy nész ki, hogy napokon belül megfiestásodom (egy 2004-es TDCi lesz az áldozat) kérdéseim lennének.
Állítólag, kinti szervizkönyv szerint is 43 ezer van benne, Némethonból került be, az állapota alapján nagyjából hihető a futott km. (Bár még meg fogom nézetni egy másik autókereskedésben dolgozó haverommal, akinek a kereskedők trükkjei a kisujjában vannak.)
Manuális klíma, kp. zár, 4 légzsák és ABS van benne.

Mivel szent elhatározásom, hogy az autó soha nem fog látni márkaszervizt, ezért kérdéseim lennének:

-Milyen olajcsere periódusokkal számoljak?
-Milyen olajat illik ezekbe a common rail motorokba használni?

A jelenleg még meglevő öreg Citroen ZX TD-mbe nagyon jó eredménnyel, megelégedésemre használtam a BP Vanellus C6 olaját, ami a kifejlesztése idejéna világ legjobb dízel motorolaja volt, és most sem rossz, csak nálunk nem ismerik annyira.
-Ez vajon jó lesz bele?

-Ha a km állást valósnak fogadom el, és feltételezem, hogy a kinti preciz német tulaj pontosan betartotta az olajcsere periódusokat, akkor kb. mennyi km-em lehet a következő olajcseréig? (A gatyát is le kell tolnom a megvásárlásához, ezért min. 2 hónapig el kéne húznom minden nagyobb költséget.)

-Milyen rendszeresen cserélendő dolgok vannak még benne az olaj és levegőszűrőn kívül?

-A műszerfalon, vagy valamilyen kijelzőn "ordít-e" a szervizperiódusok miatt?

-Ha igen, ki lehet-e kapcsolni szerviz nélkül?

-Mi az, amit tényleg érdemes valamely szerviznél megcsináltatni, és mi az, amit hanyagolni lehet?
Eddig csak öreg autóim voltak, 150-200 ezerrel, amikor már az ilyen "kötelező" szervizekről nem esett szó, mindig ami gond volt, azt csináltattam.

-Mire kell még odafigyelnem?

-Van-e valakinek hasonló évjáratú és kiépítettségűről felhasználói kézikönyve, esetleg másolásra, vagy eleve elektronikus formában?