gab94 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18282

 

Jön bizony a fűrészárú északi és keleti irányból, vonaton, teherautón, utánfutón, tetőcsomagtartón, a határ mellett lakók pontosan látják ezt. Szerintem a kolléga alapvetően tűzifára (erőmű stb.), max. raklapnak való rönkfára gondolt. Ezek közül a tűzifára, rönkben most a legnagyobb felvevőnek a Berentei erőmű bizonyul a környéken (ennek meg a gázár emelésnek köszönhető, hogy a sajó, és bódva völgyében  jól felmet a tűzifa ára) . Ezzel kapcsolatban itt a vasútnak az a szerencséje, hogy a Berentei erőmű átált fatüzelésre,  és oda valóban a legkönnyebb vonaton bevinni az árút, és itt jön monor-21, nagy tömeg, leadás feldolgozás helyben stb.( igaz a szállítási távolság kicsi 50-60 km) 

Van ismerősöm aki fakitermeléssel foglalkozik, Ő leszerződött ezzel az erőművel. A fát Jósvafő-Aggtelek állomáson, a tornanádaskai vonalon rakja vagonba. Neki megéri mert azokkal az terepjáró autókkal (Ural, Kamaz) nem éri meg közúton közlekedni (fogyasztás, sebesség egy fuvar mennyisége max. 6-7 tonna). Azt mondta , hogy heti kb. 3 vagon fát rak fel, ( ez változó valamikor 2-3 hétig nem pakol, de valamikor 5-6 vagon megy el egyszerre). Elmondása szerint a völgyben több helyen is így hordják el az erőművi fát, Szendrő, Edelény állomásokon pakolnak (szerintem a vasúti teherforgalom nagy részét ez teszi ki).

Itt kialakult egy aránylag fix kitermelő-fuvarozó-feldolgozó kapcsolat, valószínű ezért tud működni, ha nem érne meg (ismerve a válakozókat) már rég kamionnak szálítanák az árút.