Hsiaocsieh Creative Commons License 2007.01.10 0 0 615
Én és a Sony Ericsson ….

 

Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy bedőltem a fogyasztói társadalom reklámjainak és így megvezetve vettem egy telefonkészüléket, ami a reklám alapján éppen hogy csak a munkámat nem végezte el helyettem. Örültem neki, s mint a legtöbb, új telefon tulajdonos napokat töltöttem azzal, hogy a profilját az általam legideálisabbra állítsam, feltérképezzem a telefonom menüpontjait, beállítsam a csengőhangokat. S örültem a telefonomnak, vigyáztam rá mint a hímes tojásra, hisz „csodakészülékem” van.

 Talán megkellett volna hallanom a figyelmeztető szavakat: - Ne vedd meg, ismerősöm vett… Széria hibás... – Nem jó a készülék többször elromlik, a szerelése sem megfelelő… – Ne vedd meg, nem jó, többször elromlik…

 S elromlott…

Nem baj gondoltam, bár fájt a szívem érte, a nyári nyaraláskor hirtelen lekapott pillanatképekért elvittem a boltba, ahol vásároltam, ahol ígérték elküldik javításra, s majd értesítenek. A régi készülékem még megvolt, igaz, hogy nem tud valami túl sokat, de működik már több éve nem törődve párával, esővel, lehelettel…

 1 hónapig vártam, míg végül értesítettek, s kiderült a telefonom garanciáját visszavonták, mondván a beázásra nem védett a készülék. Elhűltem, majd telefonálni kezdtem, miközben azon jártak fejemben a kerekek, hogy emlékezzek, mikor meríthettem én vízbe az én „csodaszerkezetem”. Nem – nem merítettem vízbe. Felhívtam a márkaszervizt, s kértem jussunk megoldásra, rozsdafolt ide, rozsdafolt oda, a készülékem, értsék meg nem áztattam be. Elmondtam, hogy biztosan sokat hallották már ezt a védekezést, de kérem higgyenek nekem. Mondanom sem kell nem hittek. Mivel kérésem süket fülekre talált, gondolkozni kezdtem. Kedvesem egész nyáron sokat volt távol, telefonon beszélgettünk órákat (Ingyen beszélhetünk egymással.).  Volt, hogy a készüléket a fejem alá tettem oldalt fekve, mert a kezem már zsibbadt a tartásától. S csak beszéltünk, amikor lehetett. Lássuk csak. Javítson ki valaki, ha tévednék, de a lehelet sem száraz, a melegtől az arc verejtékezik, ami szintén nem egy sivatagi homok. A beázás tehát már megmagyaráztam. Megkerestem a céget, felhívtam figyelmüket erre a tényre, s kértem a telefonom szervízelését. Ismét elutasító választ kaptam, beázásra egyik műszaki cég sem vállal garanciát. Nos ebben tévednek, a hallókészülék gyártó cégek igenis vállalnak garanciát: a készülék a fülben tökéletesen kell, hogy illeszkedjék, nincs szellőzés, az a bizonyos pici furat, ami a készüléken van, a beteg javított hallását hivatott jobbá tenni. Tehát van műszaki cég, ami „beázásra” is garanciát vállal, konkrétan párásódásra.

Nem akarom szaporítani a szót, csupán csak felhívni a figyelmet, a fogyasztói társadalom a különböző cégeknek biztosan jó, de nem kell feltétlenül elhinni a reklámok ígérgetéseit Se nem feltétlenül kell hinni a Sony Ericssonnak.