és az még mindig elenyésző ahhoz képest, amit az üzemanyagban lévő adóval befizetsz...
Nem ez a fő probléma, hanem az hogy bölcsen elhallgatják, hogy a közúti közlekedéstől milyen horribilis pénzeket vonnak el, miközben ennek csak töredékét forgatják vissza üzemeltetésre és fejlesztésre (kb. 1/4-ét, esetleg 1/3-át)
ezek mind konkrét költségvetési számok, utána lehet nézni.
viszont előszeretettel hangoztatják az externális költségeket, mint az egészségkárosodás, környezetszennyezés, a dugó okozta gazdasági veszteségek.
Ezekkel 2 probléma van:
- csak becsülhetők, így rendkívül alkalmasak félremagyarázásra. már olyat is olvastam, hogy szerintük évi 4600mrd a külső költség. ez viszont már a "kitud nagyobb hüjeséget mondani" kategória...
- másrészt a felsorolt károkat részben (vagy teljesen) az infrastruktúra hiánya okozza...
Persze a BELVÁROS!!! forgalomkorlátozásáról lehet normális érvekkel is beszélni, csak tartózkodni kéne attól, hogy az autóst közellenségnek állítsuk be...