Törölt nick Creative Commons License 2007.01.08 0 0 2848

és az még mindig elenyésző ahhoz képest, amit az üzemanyagban lévő adóval befizetsz...

 

Nem ez a fő probléma, hanem az hogy bölcsen elhallgatják, hogy a közúti közlekedéstől milyen horribilis pénzeket vonnak el, miközben ennek csak töredékét forgatják vissza üzemeltetésre és fejlesztésre (kb. 1/4-ét, esetleg 1/3-át)

ezek mind konkrét költségvetési számok, utána lehet nézni.

 

viszont előszeretettel hangoztatják az externális költségeket, mint az egészségkárosodás, környezetszennyezés, a dugó okozta gazdasági veszteségek.

 

Ezekkel 2 probléma van:

- csak becsülhetők, így rendkívül alkalmasak félremagyarázásra. már olyat is olvastam, hogy szerintük évi 4600mrd a külső költség. ez viszont már a "kitud nagyobb hüjeséget mondani" kategória...

- másrészt a felsorolt károkat részben (vagy teljesen) az infrastruktúra hiánya okozza...

 

 

Persze a BELVÁROS!!! forgalomkorlátozásáról lehet normális érvekkel is beszélni, csak tartózkodni kéne attól, hogy az autóst közellenségnek állítsuk be...

Előzmény: mzdude (2842)