felucca Creative Commons License 2007.01.08 0 0 2847
I"...gen, a Rákóczi, a Bajcsy, az Üllői 2*3 sávja tényleg iszonyatosan szűkös.(...)És ezek miben folytatódnak a külvárosokban? Csak nem 2x1 sáv?..."

Helyben vagyunk! De a külvárosi 2x1 sávon nem az fog segíteni, hogy az utolsó városszövetet valamennyire tagoló zöld ékbe belehúznak egy gyorsforgalmi utat, hanem az, hogy ezeket az utakat úgy kell kiépíteni, hogy mind kapacitásukban, mint közterületi értékükben méltóak legyenek egy fővárosi főúthoz. És itt inkább a közterületi értéken van a hangsúly, mert uygebár egy út nem kizárólag forgalmi csatorna, bármennyire is szeretik a közlekedéstervezők úgy nézni.

Tehát szerintem ahelyett, hogy újabb sugárirányú utat építünk, inkább valódi sugárutat kell építeni a Kerepesi úton, a Jászberényi úton és az Üllői úton, lebontva a szegélyező földszintes rettenetet, többszörös fasorokat telepítve, eldöntve, hogy a villamos, vagy HÉV oldalpályás(jajne!), vagy inkább középpályás(magától értetődik!), bicikliutat, járdát építve, az indokolt helyeken a keresztirányt előnyben részesítő különszintű csomópontokkal.

Ebből lesz a város.

Valószínűleg az ott lakók előbb kiabálni fognak, de a terézvárosi lakók is kiabáltak, amikor az Andrássy utat építették...
Előzmény: xhwamt (2750)