A lengescsillapito magatol nem emel, csak megadja a lehetosegét az emelésnek.
A rugók vagy a "pogácsák" emelnek.
5 cm emelésnél cserélni célszerű pl a fékcsöveket. A gyáriakkal is elegy az autó, csak nem nagyon egészséges ha zongorahúrként feszülnek maximális kirugózáskor.
Hosszabb gátlók esetében az összenyomott hossz is több lehet. Ha ez a gyári érték fölött van, célszerű a futómű felütődését határoló gumibakokat is lejjebb tenni, ill nagyobbakat fölszerelni.
Nagyobb emelés beavatkozik a futómű szögeibe, és ebből lehetnek problémák.
De ez korrigálható emelet autóhoz való(utángyártott) első lengőkarok beépítésével.
Terepre a legjobb a kétcsöves olajos, vagy alacsony nyomású gázos gátló. Pl a Procomp.
Aszfaltra az egycsöves magas nyomású gázos. Pl a koni.
Kemény gátlóktól "sportosabban" megy majd az autó. Kevésbé dől kanyarodáskor, és jobban ráz.