elf Creative Commons License 2007.01.01 0 0 407

A lengescsillapito magatol nem emel, csak megadja a lehetosegét az emelésnek.

A rugók vagy a "pogácsák" emelnek. 

 

5 cm emelésnél cserélni célszerű pl a fékcsöveket. A gyáriakkal is elegy az autó, csak nem nagyon egészséges ha zongorahúrként feszülnek maximális kirugózáskor.

 

Hosszabb gátlók esetében az összenyomott hossz is több lehet. Ha ez a gyári érték fölött van, célszerű a futómű felütődését határoló gumibakokat is lejjebb tenni, ill nagyobbakat fölszerelni.

 

Nagyobb emelés beavatkozik a futómű szögeibe, és ebből lehetnek problémák.

De ez korrigálható emelet autóhoz való(utángyártott) első lengőkarok beépítésével.

 

 

Terepre a legjobb a kétcsöves olajos, vagy alacsony nyomású gázos gátló. Pl a Procomp.

Aszfaltra az egycsöves magas nyomású gázos. Pl a koni.

 

Kemény gátlóktól "sportosabban" megy majd az autó. Kevésbé dől kanyarodáskor, és jobban ráz.

 

 

Előzmény: kutisz (406)