**BPO-700** Creative Commons License 2006.12.28 0 0 840

A BUDAKESZI ÉS A BUDAÖRS KÖZÖTTI ÖSSZEKÖTŐ ÚT KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1955-TŐL NAPJAINKIG (1995):

 

1955.

67 Budaörs, Lévai utca - Budakeszi, Táncsics Mihály utca

67A Budaörs – Prés, és Kovácsoltárúgyár (PRÉKO)

67B Budakeszi – Prés, és Kovácsoltárúgyár (PRÉKO)

67C Budaörs – Keményfémárúgyár (KEFÉM)

67D Budakeszi – Keményfémárúgyár (KEFÉM)

 

1961 (?)

Beindultak a "gyári gyorsjáratok". Ezen a vidéken így alakultak:

67 megszűnt;

67A -> GY8 Móricz Zsigmond körtér - Budaörs - PRÉKO

67B -> GY9 Moszkva tér - Budakeszi - PRÉKO

67C -> GY10 Móricz Zsigmond körtér - Budaörs - KEFÉM

67D -> GY11 Moszkva tér - Budakeszi - KEFÉM

 

1966.

A Gy jelzésű gyári gyorsjáratok megszűntek.

/A Fővárosnak összesen 14 darab (!) úgynevezett "gyári gyorsjárata" volt!/

 

1972.03.22.

40 Móricz Zsigmond körtér - Budakeszi, Táncsics Mihály utca

 

1977.08.01.

40 megszűnt;

140 Budaörs, Lévai utca - Bufdakeszi, Táncsics Mihály utca.

/Fővárosnak ez volt az első olyan autóbuszjárata, mely főváros területét nem érintette!/

 

1995.02.28.

A 140-es autóbuszjárat - járműkihasználatlanság miatt - megszűnt.

 

MEGJEGYZÉS:

A 40-es autóbusz Budakesziig tartó vonalvezetése alatt 40A jelzésű autóbusz is közlekedett Móricz Zsigmond körtér és Budaörs között. Majd 1977-ben a 40A jelzésű autóbuszjárat megszűnt és a 40-es autóbusz útvonalát rövíditették meg Budaörsig. Ennek pótlására indult be a 140-es járat. A budaörsi tömegközlekedés története már egy másik történet...

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: exBPO-700 (781)