BarG Creative Commons License 2006.12.18 0 0 12810

Mióta autóm van agyalok azon, hogy melyik olaj a legjobb a gépemnek. Bárcsak én is le tudnám zárni a kérdést azzal, hogy "VÁLASSZUK A GYÁRI AJÁNLÁSNAK MEGFELELŐT". Mert mi van akkor, ha a gyári ajánlás zűrzavaros, mint a legtöbb esetben? Pl éppúgy megengedi az 5/50-est, mint a 0/30-ast. A kettő közt azért elég szép különbségek vannak.

Egy olaj hőtűrésének két oldala van, az egyik a kémiai, vagyis a viszkozitásnak tényleg semmi köze ahhoz, hogy az olaj mikor indul meg a koxosodás degradáló útján. Viszont ha a hőtűrést abból a szempontból tekintjük, hogy magas hőmérsékleten melyiknek marad még némi értékelhető kenőképessége, akkor ott szóba jöhet a 60-as melegoldali viszkozitás. Átlagos használat mellett nem hiszem, hogy van olyan autó, aminek szüksége volna Mo-on 60-as olajra.(OK bizonyos BMW-kben előírás, de...) De ha mondjuk Németországban 600km-en keresztül le nem szállsz a gázról és szinte izzik a motorod, akkor lehet hogy szegény gép inkább a 60-as olajra szavazna a 30-as helyett.

Ja és még egy momentum....biztos, hogy a gyári olajajánlást a mérnökök írják?! Mert mi van akkor, ha azok a drága marketingesek nyomják őket is, akik megkomponálták az együttműködési szerződést azzal a nagy olajcéggel? Mi meg szépen megesszük ezt is?

Előzmény: stevie wonder (12809)