Black BodyGuard Creative Commons License 2006.12.18 0 0 12772
Elég érdekesen értelmezed ezt az olaj témát. Senki sem mondta hogy az olaj által akarnám gyorsítani vagy bármi olyen jelleggel akarnám a cserét. Mivel azért ki-ki használom a motor teljesítményét, arra törekszem hogy a legjobb védelmet adjam a motornak. Mint alább írtam az előző autómnál füllel hallható volt a külömbség a gyári és az általam használt olajok között. És a fogyi is más lett.

Egy példa: 130 ezerrel adtam el a Japán ignist 5 évesen és azt mondta a szerelő akit a vevő hozott hogy gyönyörű a hangja a motornak. Azóta mentek vele közel 2 ezret és az új tulaj dicsőiti a fogyasztást. Simán kijön 6,5 liter közül. Más márkatárs ismerős folyamatosan panaszkodik hogy alig-alig bírja levinni a fogyit 8 liter alá. Mikor 8 ezer környékén beletettem az RS olajat, azt vettem észre pl. hogy az előtte hideg időkben, reggeli indításnál kb 1 percig volt hallható a hidrotőkék hangja, Olajcsere után ez lement 15-20 mp-re.

Éppen ez zavar most is a Gyári Shellel kapcsolatban, ugyanis a Sportnál ez méginkább magas, közel 3 percig lehet hallani a hidrotőkék hangját ami számomra zavaró és azt jelzi hogy az olaj nagyon lassan jut el mindenhova, és lassan kezdi el a feladatát.

Számszerű példa: A Castrol 0w-40 Rs olajnak a minden alkatrészhez történő eljutási ideje, több mint 6 mp. A Valvoline-nál ez az érték 3 mp alatt van. A Shell-nél 10 mp felett van.

Szal a motorvédelmet akarom bebíztosítani és nem tuning céllal akarok olajat cserélni. Egyébiránt a Swift Sport motorja annyira meggyőző hogy valszeg egy sportszűrő beépítésen kívül semmit sem fogok vele csinálni.

Néhány adat a Sport Swiftről: 0-100 Km gyorsulás alig több mint 8 mp, Max fordulat 7200 környéke, 125 LE, 150 Nm nyomaték. Mindez egy 1,6-os motortól. Szal ezek az adatok nnyomnak a latban nálam.
Előzmény: redbandy (12771)