peti 19 Creative Commons License 2006.12.12 0 0 17430

Akkor előre leszögezem, hogy vasútbarát vagyok, de azért ép ésszel gondolkodok.

(És nem vagyok buszpárti.)

 

Belekeverted a teherforgalmat. Természetesen az én hozzászólásom erre nem tért ki. Csak a személyszállításra értettem amit írtam.

 

 

 

"A fővonalnál elmehet egy nyakló nélküli vesztesség felé, ott miért nem méri mutatja ki senki a vesztességet?"

 

Pontosan azért, amit írtam. Nem foglalkozik vele senki, mert legalább van utas.

 

"HA felszámolsz minden gyenge vonalat akkor a megtakarítás nem jelentkezik, mert a fővonalon kevesebb utas lesz."

 

Ebben nem lennék olyan biztos, illetve csak egy nagyon kis részben igaz. (szvsz)

 

"HA a fővonak fele felújjításra szorul, és ez legyen 2000 km és számoljunk 1 milliárd Ft /km összeggel."

 

Teljesen egyértelmű, hogy a fővonalakra kell költeni, nem a 34kg/m-es síneken (meg ehhez hasonló szar al,- és felépítményű pályákon) fogják pl. a tranzitforgalmat lebonyolítani.

 

 

Abban egyetértek, hogy a teherforgalmat a közútról a vasútra kellene terelni, valamint ott, ahol a személyszállítás minősége romlana (pl. hosszabb eljutás A-ból B-be), vagy nem lenne megoldható a kiváltása, vagy turisztikai látványosság, stb. stb., nem kéne megszüntetni a személyszállítást.

 

 

De a többi helyen, ahol nem vagy nagyon kevesen utaznak igen. Egy vasútbarátak sem kellene vaskalposnak lennie ezügyben és egy beteg rendszer fenntartását támogatni.

 

 

VASÚTBARÁTI üdvözletem

Előzmény: f_k (17425)