showtimes Creative Commons License 2006.12.04 0 0 1349
40-ben tuti nem, 41-ben meg lehetett volna vele próbálkozni, miután bevethető állapotba került a Bismarck, és elkészülnek a partraszálló hajók, de akkor nincs Barbarossa - hanem francia, belga, holland reptereken a légierő nagy része, flottát összevonni a csatornához közel - s még mindig erősen kétséges lett volna a siker.
1, csatorna fölött teljes légiuralom
2, Dél-Anglia fölött teljes légiuralom
3, angol flotta lekötése
4, partraszálló erők átszállítása, folyamatos ellátása (ember, felszerelés, élelmiszer)

nos, ebből 1. meg lett volna, a többi kétséges. Ha sikerül is partraszállni valami csoda folytán kétséges, hogy logisztikával bírták volna, illetve a hídfőt meg tudták volna védeni az angol flottától ( korábban pedzegettem pl. elég lett volna, ha éjjel a gyorsjárató rombolók, ágyúnaszádok végiglövik hátulról, rombolják a kikötőberendezéseket... éjjel az akkori felszereltséggel a légierő érdemben semmit se tudott volna tenni az angol hajók ellen. Németeknek rengeteg rombolóra lett volna szüksége a csatorna két oldalról lezárására, a nehéz egységek meg a fedezésükre szükséges. Ráadásul az angol nehézbombázók éjjelente megszórhatták volna a hídfőt és a túlparton berakodásra váró csapatokat. S akkor még nem számoltunk pl. az USA reakcióival... bármikor átküldhettek volna "önkéntesekkel" 50-60 B-17-est, amelyek nappal is rárepülhetnek a németekre, némi angol vadászkísérettel, a saját légtér minden előnyével (láttuk 43-ban vadászkíséret nélkül is eredményesek voltak Németország fölött)
Előzmény: Maotai (1338)