ckerti Creative Commons License 2006.11.26 0 0 1107

Hogy választani lehet-e, azt nem tudom, de a rugalmasról át lehet térni a fixre, az biztos.

Azon is múlik az áttérés, hogy a gyári olaj milyen. Erre utalt nagyrabecsült kollégám, amikor leírta az egyes intervallumokhoz tartozó, az olajtól megkövetelt VW minősítések első 3 számjegyét.

 

Az autó számítógépe -elvileg- tudja figyelni a hidegindítások számát, a hideg motorral megtett távolságokat és még sok-sok paramétert és ez alapján dönti el, mikor menjen szervizbe a kocsi. A változó intervallumú kocsik ezt használják.

A fix intervallumosak ezt nem, csak egy naptárt és egy kilométerszámlálót.

Hogy a gyárban mi alapján döntenek, hogy egy kocsi változó vagy fix intervallumos legyen, nem tudom, de szerintem az Octavia II-ők mind rugalmasak.

 

Javítsatok ki, ha tévedek!

 

A kereskedőnél érdemes rákérdezni előre, akár írásban a megrendelésben rögzíthetitek is.

 

Ha külföldön viszed szervizbe -feltéve, hogy Skoda márkaszerviz-, akkor a garancia megmarad -elvégre lehetnél Te akár szlovák államplogár is, nem?-, de a PoHu által adott ún. Mobiilitásgarancia (ingyen segélykocsi, tréler, esetleg szállás baleset esetén...) elveszik és a harmadik évben a "Méltányosságból átvállalt javítási költségek" kategória szűnhet meg.

Ez megér egy másik misét, mert akkor szoktak "átvállalni" költséget, ha érzik, hogy sárosak. Egy határozott fellépéssel elérhető, hogy szavatosságból javítsanak a 3. évben is.

A Skoda, orrmotor (Favorittól Fabiáig) topikban stevie wonder elég egyértelműen foglal állást ezügyben, probléma esetén érdemes a véleményét kérni.

 

A Mobilitásgaranciához hasonló szolgáltatást ad az Autóklub és egye sbiztosítók is, tehát nem nagy durranás, bár nekem már 2x jól jött (igaz 1x pedig rám se pipáltak).

 

 

Ha nem márkaszervizbe viszed, akkor ugyanaz van, mint itthon a nem márkaszervizzel, ugrik a gari.

 

Előzmény: gpsman (1098)