toloba Creative Commons License 2006.11.26 0 0 44
Akkor hát nézzük a tényeket.

A mindenkori kormányfőnek hivatalból jár szolgálati autó, amivel a Köztársasági Őrezred szállítja őt. A kormányfői konvojban van egy másik jármű is, amivel a közjogi méltóságot kísérik - ezt nevezik a szakzsargonban utánfutásnak. Ez a "kétautós" rendszer elegendőnek bizonyult Antall József, Boross Péter és Horn Gyula számára is.

Orbán Viktor miniszterelnöki hivatalba lépése azonban ebben is változást hozott. Az 1998 és 2002 között hivatalban volt kormányfőt a két járművön kívül egy magánhasználatra való limuzin, egy buszlimuzin és egy terepjáró is szolgálta. Mindhárom autó kincstári tulajdonban volt. A 2002-es kampányban egy további autót, egy páncélozott VW Passat Protectet használt, amit "kipróbálásra" kapott.

Az 1998 és 2002 közötti kormányfői flottához tartozott egy Toyota RAV 4-es terepjáró is, amelyet 1999 májusában elraboltak a miniszterelnök családját védő hadnagytól, aki több lövést adott le a rablóra és meg is sebesítette. A kocsiról a későbbi vizsgálatok során azt állapították meg, hogy nem felelt meg a biztonsági szempontoknak.

Mellékes megjegyzés: 2002-ben, a két választási forduló között az Orbán-kormány még szükségesnek látta, hogy öt új szolgálati Audit vásároljon.

Előzmény: Kiss G. Eszter (35)