PelikánJózsef
2006.11.21
|
|
0 0
793
|
A Priusban azért hajtja a benzinmotor a fogaskerekeken keresztül is a kerekeket, mert annak az erőátvitelnek a legjobb a hatásfoka.
Dízelmozdonyban viszont azért nincs sebváltó mert nehéz kis szériában olyat gyártani amit nem tép szét a nagy nyomaték, vagyis kevesebbet fogyasztana, ha fogaskerekek is lennének benne, de annyival drágább lenne, hogy az így megnőtt amortizációs költség meghaladná a megtakarított olaj árát.
Hajókon meg végképp igyekeznek kerülni mindenfajta áttétel (akár elektromos akár mechanikus) használatát, ezért alkalmaznak a hajócsavar ideális fordulatszámához méretezett lassú járású motorokat.
A generátoron, a villanymotoron és a vezérlésükön is keletkezik veszteség (egyenként 3-20%, minőségtől és fordulatszámtól/terheléstől függően), ez összeségében sokkal több mint a kézi sebváltó pár százaléka. |
Előzmény: mmormota (788)
|
|