Joe bácsi
1998.09.08
|
|
0 0
53
|
A sajtó hozzáállását nagyon jól jelzi az, hogy tegnap, vagy tegnapelőtt a hírekben egyfolytában azt szajkózták, hogy azért zuhant le a gép, mert még egy kört kellett repülnie leszállás előtt. Ezzel szemben a Swissair által kiadott szerint a pilóták kérték, hogy csökkenthessék a magasságot, és kiereszthessenek az üzemanyagból.
Az előbbire azért volt szükség, mert az adott magasságból kevés volt a 30 mérföld távolság, amire a közvetlen leszálláshoz szükséges lett volna.
Az utóbbi pedig azért volt fontos, mert az óceán átrepüléséhez teletankolt géppel a kényszerleszállás legalább annyira veszélyes egy esetleges tűz esetén (lásd a Barlay könyvet). Szóval nem a légiirányítók kénye-kedve miatt haltak meg ennyien, mint ahogy ezek a hírek kimonatlanul sugallták. A közúti és légi balesetek "hírértéke" közötti különbségre is igaz az az -azt hiszem - Murphy törvény, hogy egy közlekedési baleset, minél messzebb történik annál több áldozatal kell hogy járjon ahhoz, hogy HÍR legyen. Joe bácsi
|
|