Elhiszem, de akkor Neked nem ül ott a monitor előtt a festő, és nem cseszeget a színek miatt. Azt mondja ugyanis, és igaza van, amit Te is: a fekete "félrevezeti" a szemet, és nem a valódi optikai színállást mutatja. És valóban, a fekete előtt "tüzesebben" a vörösek és a sárgák – tudták ezt a század végén is, ezért alapoztak bitumennel a festők). A középszürkénél meg nincs vita.
(A nyomdába szánt festményreprodukciónál eleve kizárt a keret – ez ugyanis nem része a képének, és valóban káros árnyékokat is vethet)
Abszolúte egyetértek az eké-nek szánt széljegyzeteddel, látszik, hogy alapvetően analóg fotós vagy. Ha RB-vel dolgozom, így is teszek. De a digitálisnál mindig RAW-t használok, és a CaptureOneban utólag oda állítom a fehéregyensúlyt (színeltolódás nélkül) ahová akarom. Tehát nem JPEG-ben, és PS-ben korrigálva.
(A PS-ben már csak a RAW-konverter utáni munkák maradnak (perspekt.korr, CMYK)
Sajna, ilyen ez a digitális világ. Mivel jó pár évtizede én is analógos vagyok, már csak az vígasztal, hogy ha nagyon aggályos a végeredmény, akkor előveszem az RB-t. 6x7-ben ugyanis mindennek tökéletesnek kell lennie, még közepes szkenner esetében is.