Fszt. úr
2006.11.09
|
|
0 0
2422
|
Budapest-Déli pályaudvaron még a régi, irányjelzéses biztosító berendezés működik, azzal a kiegészítéssel, hogy a jelzők már sebességjelzést tudják. Mivel az I. és a II. torony között bonyolult lett volna megoldani, hogy az első kijárati jelző előjelzést adjon a másodikra, ezért beletették a két előjelzőt, s az első kijárati jelzőnek elég azzal bajlódnia, hogy egyenes, vagy kitérő váltók vannak utána. Előjelzést így mindig az előjelzőre ad. A berendezés sajátossága még, hogy az 1-12. vágányról/vágányra jelzőkezeléssel vagy a T(tároló)1 és T2 vágányra/vágányról tudnak járni a vonatok. ezért nincs előjelző a többi második kijárati jelző előtt. Bizonyára sokan elolvastátok az F.1. sz Jelzési Utasítás 98. pontját, amely szerint "Budapest-Déli pu-on az alagútban folyó tolatási mozgások szabályozására olyan fény tolatásjelző van, amely villogó kék fénnyel Visszatolni-jelzés adására is alkalmas." Ezek a tolatás jelzők a bal vágányra érvényesek, illetve ott vannak felállítva, s ha a tároló vágánycsoportról a tartalék kihúzó hiányában az alagútba húz, akkor a torony csak így tud tolatásjelzéseket adni. Másrészt: ha a nyílt pálya felé kihúzunk, akkor az induló vonatok vágányára húzunk, s ezért így szabályozták a forgalmat, s így tervezték az állomást. |
Előzmény: D55 (2419)
|
|