RIKA424 Creative Commons License 2006.11.09 0 0 16756

Az ár adott.

Ma itthon engedéllyel rendelkező vasúttársaság kb. 19 forintért tud elvinni egy utast egy kilométerre.

Az állam az utastól kér egy km útért 11 forintot.

 

A különbséget fizeti mindenki.

 

Majd egy éve, bárki alapíthat vasúttársaságot, aki úgy gondolja, hogy a 19 forint költség túl sok, ő jobban, olcsóbban tudja mindezt megcsinálni.

 

 

Ha csak 12 forintra emelik a mostani 11 helyett (ezt is lehet) akkor minden utas minden megtett kilométeréhez 7 forintot fizetnek az adózoktól beszedett összegből.

 

Ha csak 13 forintra emelik a mostani 11 helyett (ezt is lehet) akkor minden utas minden megtett kilométeréhez 6 forintot fizetnek az adózoktól beszedett összegből.

 

Ha csak 14 forintra emelik a mostani 11 helyett (ezt is lehet) akkor minden utas minden megtett kilométeréhez 5 forintot fizetnek az adózoktól beszedett összegből.

 

s így tovább.

 

Mindenképpen a mi pénzünk.

Mi fizetjük.

 

a kérdés, hogy ki tartozzon bele a "mi" fogalmunkba és aki beletartozik az milyen arányban tartozzon bele?

 

Most az utazók fizetnek 10-20%-ot a többi olyan pénzünk amit az állam adók és járulékok formájában már elvett tőlünk.

 

Ha az utazók legalább a felét meegfizetik akkor csak a másik felét kell mindenki pénzéből hozzá tenni.

 

Döntés kérdése az egész.

 

Lehet épp csökkenteni az utas által fizetett összeget is, akkor a közös pénzből kell még többet hozzátenni.

 

A 19 Ft.-/km-t mindenképpen kifizetik, csak a 19 Ft megosztása lehet a kérdés utas és állam között?

 

Előzmény: landsmann (16753)