Bogoj Creative Commons License 2006.11.03 0 0 15
Én is jártam furcsamódon
keveset telefonáltunk, bár volt vezetékes telefonunk, főleg mobilt használtunk.
de hát kellett a vezetékes, mert az mégiscsak vezetékes...
végül úgy döntöttünk, lemondjuk.
erre kaptunk egy levelet, amiben azt írták, hogy érvényes szerződésünk van, mert megrendeltünk valami csomagot, és 60 nap próbaidő után 14 hónapos hűségnyilatkozatot fogadtunk el, és be kell fizetnünk X ezer forintot, ha hamarabb lemondjuk (már meg is kaptuk a csekket kb 20 ezer ft-ról)
levelük végére odaírták: megértését előre is köszönjük.
nem értettem meg, és ezt a levelet küldtem nekik.
(a neveket kiszedtem belőle)


T-Com Ügyfélszolgálat
4401 Nyíregyháza
Pf. 420

XY ügyintéző részére



Kedves Hölgyem!

Tisztelettel kézhez kaptam ... iktatószámú levelüket, melyben mindenféle szankciókkal fenyegetnek.
Nem igazán értem, miről van szó.
Én a telefonvonalamat kb. 4 éve rendeltem és kaptam meg. Akkor történt a szerződés aláírása, amit szintén nem értettem, mivel kis ideig – előző lakásom eladása és ideiglenes helyre költözés miatt – az akkor már négy éve létező szolgáltatásukat szüneteltettem, amely időszakra fizettem is a fenntartási díjat. Ennek ellenére mikor jelenlegi lakhelyemre költöztem, nem a régi szerződés folytatódott, ahogy logikus lenne, hanem új telefonszámokat kaptam új szerződéssel, mely határozott időre szólt, és elölről indult.
Kaptam egy ISDN NT-t is, melyet beszereltem, és élveztem áldásait. Nagyjából 2 évig, mikor is a számítógépem egyszer csak nem ismerte fel, és ettől kezdve az NT-t nem is tudtam újra telepíteni.
Cégük – telefonos érdeklődésemre – azt a választ adta, hogy vigyem be Önökhöz, de minden jellegű költséget nekem kell viselnem ezzel kapcsolatban. Végül megoldottam másként az Internet-kapcsolatot, bár az átviteli sebességem így felére csökkent. Szerencsére elég ritkán volt rá szükségem, így – bár bosszantott a dolog – ennyiben hagytam.
Segítőkészségük roppant jól esik, különösen, mikor időnként felhívnak, hogy mint régi, hűséges ügyfelüknek új – és számomra hasznos – tarifákkal, díjcsomagokkal kedveskedjenek.
Általában ezek az ajánlatok nem nagyon érdekeltek, bár volt, amit meghallgattam, mert sosem lehet tudni…
Így volt ez az év elején jelentkező kolléganőjükkel is, aki a Favorit díjcsomagot dicsérte és ajánlotta nekem. Megbeszélésünk alatt egy sor előny volt ecsetelve, de egy árva szó nem hangzott el sem elállási időről, sem határozott idejű szerződésről. Ugyanígy nem kaptam szerződés szöveget sem, melyből ez kiderült volna számomra, és melyet aláírásommal érvényesíthettem volna.
Jelenlegi levelükben tájékoztatnak, hogy telefonon szerették volna velem ezt (a lemondást) egyeztetni, de többszöri alkalommal sem sikerült a kapcsolatfelvétel. Ezt elég érdekesnek találom, mivel a vonalat a lemondás után két nappal már ki is kapcsolták. Nem tudom, mikor, és hol kerestek… Talán másnap délelőtt? Amikor – mint minden normális ember – dolgoztam? Vagy az azt követő napon? Amikor egy kedves csilingelő női hang közölte Önökkel, hogy ’A hívott számon előfizető nem kapcsolható’? Minden esetre furcsa.
Mellesleg én viszont először felhívtam Önöket telefonon, mielőtt írásos lemondásomat elküldtem volna, és beszéltem előbb egy úrral, majd egy hölggyel. Egyikük sem említette, hogy bármilyen szankcióra kellene számítanom, illetve a lemondás után kaptam egy e-mailt, melyben tudomásul vették a dolgot, de ebben sem szerepelt ilyen irányú kitétel. Már megbocsásson, de ezek után kis kétkedéssel fogadom, hogy telefonon próbáltak elérni…
Elhiszem, hogy jelenleg – az egyre szaporodó mobiltelefonok világában – minden ügyfélre vigyázni kell, akinek vonalas telefonkészüléke van, és ha lehet, hosszabbítani a szerződését, de talán ezt nem a hiányos tájékoztatással, és mindenféle fenyegetőzéssel kellene tenni.
Úgy vélem Cégüknek – bár talán világviszonylatban is nagynak számít – tanulnia kellene egy kis ügyfélpolitikát. Tudnék mondani egy-két céget, ahol érdemes lenne körülnézniük ilyen téren.
Ha jól emlékszem, nagyjából 1998 óta vagyok ügyfelük, számláimat mindig rendesen fizettem, ám az utóbbi időben egyre kevesebbet használtam T-Com vonalas telefonomat, a számlák összegének nagy részét az előfizetés tette ki. Mint ilyet, ami csak a családi kasszát terheli, a mai egyre dráguló világban sajnos nem célszerű fenntartani.
A nagyjából 8 éves előfizetésem ideje alatt történő befizetéseim – úgy érzem – az Önök számára nem teszik veszteségessé kapcsolatunkat, illetve kapcsolatunk megszűntét, és nem tartom értelmét még egy utolsó bőr lenyúzásának.
Nem tudom, miért kaptam ezt a levelet Önöktől, sőt, megkockáztatom, ezt a fajta politikát mereven elutasítom. Szankciójukat nem tudom elfogadni, és tájékoztatom Önöket róla, hogy semmiféle hátralékot, kötbért nem vagyok hajlandó fizetni.


Megértését előre is köszönöm!


Budapest, 2006. október 12.


Üdvözlettel


XY.