advocatusdiaboli Creative Commons License 2006.10.30 0 0 10181

 Nem, a külföldi befektető valóban a megfelelő infrastruktúrát és közlekedést várja el, de ez nem feltétlenül jelent autópályát. A Horvátországi autópályák kb: 60%-a például a mi szabványaink szerint legfeljebb autóútnak minősülne, erősen kanyargós vonalvezetés, hosszú szakaszokon nincs is leállósáv és/vagy középen elválasztósáv, mégis tökéletesen ellátják a feladatot. 220-al tényleg nem lehet végigdöngetni rajtuk, de elvileg 130-nál gyorsabban nem is szabad - és arra még jók, lehet előzni, probléma nélkül haladni.

 A mi új autópályáink tényleg túl jók. Jobbak a környékbeli országokénál, talán fölöslegesen is jók. És érzésem szerint túl sokat költünk a fenntartásukra is, naponta járok az M7-en és az M0-án, főleg ez utóbbi esetén mély meggyőződésem, hogy a permanens korlátmosások és a teljesen ötletszerű "felszedjük az elválasztó betonelemeket és 100 méterrel odébbrakjuk őket" című folyamatos sagák egyértelműen valami haveri brancs lenyúlási tevékenységének részét képezik, mert értelmük teljesen egyértelműen, jól láthatóan nincs.

 Mellesleg az M0-án már most látható, hogy nem bírja a terhelést, oda 2*3-4 sáv kellene, és sokkal jobban szervezett le-felhajtási lehetőségek.

 Egyszóval egyetértek azzal, hogy a közlekedési infrastruktúrát fejleszteni kell, mert ahova normális úton, megbízhatóan nem lehet eljutni, oda nem is fog semmi menni, de ennek nem az autópálya az egyetlen és kizárólagos módja.

 

Előzmény: kilenctizenegy (10178)