Linebacker Creative Commons License 2006.10.29 0 0 10090

A villanyautók elterjedése nem igényelne semmilyen új infrastruktúrát.

 

Nem kell hozzá semmi, csak

1. konnektor (most is van),

2. erőmű (most is van) meg

3. villanyautó (most is van) és a

4. fogyasztói döntés, hogy kell az olyan autó, amibe ugyan nem kell benzin/gázolaj, de 20 perctől 6 óráig terjedő ideig tart feltölteni (ez a döntés még csak a fogyasztók 0,00000001%-ának fejében született meg).

 

 

Jelenleg az ipar olyan elektromos autókat képes, vagy lenne képes (GM EV, Peugeot 106 Électrique) előállítani, amelyekért 5-6 millió forintot el kéne kérni, 150-200 km-et mennek, és az akkumulátorokat 200.000 km után ki kell dobni. Ez nem alternatíva, 5-6 millió forintért van dízel Avensis, és ami még fontosabb: egyelőre van is mit beletölteni.

 

 

A mai akkumulátorokon azonban nagyon gyorsan nagyon sokat lehetne fejleszteni igény esetén mivel a belsőégésű motorok terén bekövetkezett fejlődéshez képest kőkorszaki szinten vannak (mivel nem volt kényszer a fejlesztésükre).

 

 

Tehát szerintem ha tényleg eljön az, hogy a kőolajtermékek iránti keresletet már nem lehet kielégíteni, és ez komoly hiányt idéz elő, akkor annyi fog történni, hogy

 

- atomerőművek épülnek villámgyorsan

- fellendül a szénbányászat (több száz évre elegendő szénkészlet van a világon a föld alatt)

- a szénből egyrészt üzemanyagot (benzint, mint a III. Birodalomban) gyártanak, másrészt erőművekben égetik el elektromos energiatermelés céljából

- többen használnak elektromos autót

- több árut szállítanak vasúton.

 

Mindez szerintem 15-20 éven belül bekövetkezik, de új középkorra nemigen lehet számítani.

 

Egyébként régóta olvasom ezt a topikot, nagyon érdekes, és kor egyik legfontosabb problémájával foglalkozik, csak ki nem állhatom az űrhajós sztorikat.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: kilenctizenegy (10088)