rev251 Creative Commons License 2006.10.22 0 0 9953
A vasút gazdaságos mûködéséhez ki kellene venni belõle a szociális feladatokat, azaz a minden faluban megálló vonatokat a fõvonalon el kellene felejteni

Ez rossz elgondolás.

1. Ezzel az adott települést megszünteted középtávon. Feltéve, hogy nincs éssszerű árú alternatíva. A peak-oil-ról gondolkodva pedig felmerült (bár nem biztos), hogy nincs

2. Valószínű, hogy szociológiailag nem a nagyvárosok KIZÁRÓLAGOS léte az optimális (ahol megáll a gyorsvonat, vagy mai szóval "intercity").

3. Egyáltalán nem biztos, hogy gazdaságilag is a tiszta nagyváros az optimum.

4. A nagyvárosban van egy (1) pályaudvar, az igen nagyokban kettő. Budapesten a komolyabb vasútállomásokkal együtt mondjuk 15. Hogy akarsz közlekedni? Felhordó hálózat kell!
Építhetsz villamost, HÉV-et, üzemeltethetsz városi buszt, konflist.
De a vasút is jó az ilyesmire. Nem jelenthető ki, hogy a vasút ilyet ne lásson el, mert az egyéb alternatíva a vasút vonalán DRÁGÁBB (már ma is az lehet, a mobil energia hiányában meg még inkább az). Ha annyira nagy forgalmú a vasút, csináljanak több kitérőt (a megállóba), vagy akár +1 pályát - ez mind olcsóbb, még ha pénzbe is kerül.

Az pedig, hogy az ilyen kitérőknél ne álljon a gyorsvonat (és tehervonat), részint technika (jó állapotú váltók), részint forgalomszervezés (menetrend) kérdése. Látatlanba mondom, hogy meg lehet csinálni!
Előzmény: lcoder (9940)