boxer-gs Creative Commons License 2006.10.20 0 0 2233

A defektspray-t tudtommal pont a tömlő nélküli gumikhoz találták ki. Az eldurrant tömlősben nem tudna egyenletesen eloszleni a belső felületen, mert ugye az elveszett légnyomás miatt a belső gyűrődik és többé nem fezsül rendesen a külsőnek. A spray anyaga meg szerintem eltávolítható a köpenyből, feltéve ha nem fél évvel az eset után viszed gumishoz. Bár volt olyan ismerősöm, aki a spray használata után ugyanúgy használta tovább a gumit és csak az esedékes cserekor lett levéve. Ez persze nem követendő példa, mert biztos, hogy némileg megváltoztatja a gumi súlyelosztását a benne elterülő anyag. Azt, hogy utólag nem javítható egy sprayzett gumi, szerintem a gumisok találták ki. Egyréstz, hogy inkább hívd ki őket akár a helyszínre is nem kevés pénzért, másrészt mert tény, hogy biztos nem kellemes utólag a gumiköpeny belső faláról leszedni a megmaradt nyomokat. És manapság már a gumisok is urak. (tisztelet a kivételnek) Egyszer láttam egyébként a gumisnál egy frissen érkezett autót, melynek sprayvel javították a defektjét. Elmondás szerint kb 5-6 órával azelőtt volt a defekt és a rögtönzött javítás. A gumi levétele után abban összegyűlt egy kis koszosfehér lötty, amit egyszerűen kiöntöttek, majd a köpeny belsejét jól áttörölték és levegővel kifujatták, kiszárították. ezután egyszerűen meg lett javítva. Nem tudom, hogy minden spray így viselkedik-e, de ez nem volt olyan borzasztó.

Nálam mindig van defektspray (mivel jómagam még nem próbáltam használni, nem tudom, hogy ér-e valamit), meg a hagyományos javítókészlet is patronokkal, stb, de ez utóbbit "fejlett kézügyességem" okán valószínűleg csak elpazarolnám és eredményt nem érnék el vele.

Ha defektet kapok, remélem Ákos, ott leszel mellettem!

Előzmény: soka63 (2229)