Törölt nick Creative Commons License 2006.10.19 0 0 37

Akkor az 43 egyéni és 8 csapat.

 

A terepfutó kategóriában meg akkor a 2005-öst veszem alapul. Akkor volt 21 egyéni és 4 csapat.

 

A nevezési díjak jelenleg 800 HUF egyéniben és 3000 HUF csapatban.

 

gyaloglóknál: 43*800+8*3000=58400

 

futóknál: 21*800+4*3000=28800

 

Jelenleg a nevezséi díjakból 87200 folyt be ha a futóknál idén is annyian voltak.

 

Idén 15 verseny lett kiírva azokban a kategóriákban amelyekben a legtöbb volt.

Egy sportident rendszer bérlése kisverseny esetén 5000 HUF. 15 versenyre ez 75000 HUF. Egy dugóka bérlése 50 FT/fő/verseny. Amennyire tudom jövőre három futam ki lesz zárva így a költség 60000-re csökkenne, valamint ha az egyéni nevezések 800 helyett 1000-re növekednének akkor kizárólag a gyalogló szakág nevezési díjai fedeznék is ezt a bérleti költséget. Emellett van egy olyan sejtésem, hogy egy ilyen fajta bajnokság lebonyolítására szükséges összeg előteremtésére pályázni is lehet, főleg ha azt a pénzt a bajnokság fejlesztésére pályázná az MSTSZ. De a pályázati dolgokba nem igazán látok bele. Mivel hallottam olyasmiket, hogy kupát már nem is kapnak a győztesek, a díjazás költsége is alacsonyabb mint régebben, az egyesület működési költségeit meg szerintem nem a bajnokságból finanszírozzák most sem, hanem pályázatokból. Ha vki jobban belelát az MSTSZ pénzügyeibe egyből írhatja, hogy ez megvalósítható-e avagy sem, de őszintén szólva én nem látok előtte akadályt. A nevezési díjaknak ugyanis pont a bajnokság lebonyolítási költségeit kénefedeznie, de az alapján ahogy a bajnokság jelenleg működik, valahogy nehezen tudnám elképzelni, hogy nagyok ezek a költségek.

 

A sportident rendszer használatát pedig azért tartanám célszerűnek mert az egyes ep.-k között jól tükrözi az egyes személyek sebességeit. Még azt kéne hozzá, hogy a ponton eltöltött idő után újra igazoljanak a résztvevők már ha ez technikailag lehetséges egy adott leolvasó esetén. Ilymódon tényleg pontosan látni lehetne a két ep között megtett távolságot. Így szerintem a futók is kiszűrhetők vele.

A túrával eltöltött idő pedig teljesen hiteles lenne, hiszen pontosan akkor kéne igazolnia a rajtban és a célban amikor elindult ill. amikor megérkezett, nem pedig kicsivel előtte vagy utána, ami sokat számít ha véletlenül a határán van bizonyos átlagnak.

 

Ezzel még nincs kiküszöbölve a rövidítők tábora. Arra másik javaslat a futamokkal szemben támasztott minimális elvárások.

 

- Ne lehessen úton 500 m-nél többet levágni. Ha mégis akkor a versenyt ki kéne zárni. 500 m-t azért tartom még elfogadhatónak mert az még mindig csak 5 perc amelyen szerintem nem túl gyakran szokott múlni, hogy megvan-e az 5,5-ös átlag avagy sem. De egyébként be lehet válogatni olyan túrákat is amelyeken nem is lehet úton rövidíteni csak iránymenetben.

 

- Az igazolófüzetben pontos résztávadatok szerepeljenek.

 

- A túra távja kvázi hiteles mérőeszközzel legyen lemérve. Magyarul kerékkel és nem GPS-sel.

 

- Olyan helyeken ahol nincs jelzés az elágazástól látható helyen, minimum egy szalag legyen kirakva. Nem hiszem, hogy sok helyre kéne.

 

Na ennyi lenne. Lehet továbbgondolni vagy elvetni, mindenesetre én a fentiek szerint bonyolítanék le egy ilyen bajnokságot.

Előzmény: PrInCe (35)