padisah Creative Commons License 2006.10.14 0 0 9731

Automatikus vezetéssel az a baj, hogy a sinekre tévedő őzek, szarvasok, gyerekek, és ittas sofőrök komoly bajokat tudnak okozni, amit egy automatika egyelőre nem tud igazán jól kezelni. Az viszont biztos, hogy az automatizált vezetésnek a kötöttpályás, központilag vezérelt közlekedésben van létjogosultsága. Az elosztott közúti közlekedésben túl drága bonyolult, és megbízhatatlan lenne.

 

A kötöttpályás közlekdés, és annak központi irányítása miatt egy járulékos előny, hogy nem alakulhat ki dugó. Ez kb olyan mint ethernet hálózat vs CAN. Az ethernet valószinűségi alapon dönti el hogy ki beszélhet a hálózaton, a CAN-nél fix időszeletek vannak. Ezért is használnak az iparban, automatizálásra CAN-t. Itt nem megengedhető az, hogy a motor pozíciójának a jele dekkol, mert épp foglalt a hálózat...

 

A vasútnak nagyon is sok létjogosultsága van, még a mostani rendszerben is, magukat a vasúttársaságokat kell átszervezni, a vasút filozófiáját átalakítani, és ehez igazítani a technikát is. Sokkal több rugalmasságot kell a rendszerbe vinni.

 

Ha a jövő olajhiányos világát nézzük, itt szerintem a vasút lesz a döntően hatékony eszköz a nagy-közepes távolságú szállításban, mert a felső vezetékkel megspórolja az akkumlátort, és annak hatékonyságát, hatótávolságát etc. Olyan világot vizionálok, ahol a teherfuvarozás a a városok között vasúton történik, elektromos árammal, ezeket az állomásokat az őket körülvevő 50-60kmes körzetben szintetikus üzemanyaggal hajtott robbanómotoros, vagy akkumlátorral hajtott elektromos teherautók szolgálják ki, ezek biztosítják a házhozszállítást.

 

És ezt tulajdonképpen most is meg lehetne csinálni csak akarni kéne.

 

Előzmény: Törölt nick (9729)