No.A vasút és a közút között van 1 nagyon nagy különbség:a gördülési ellenállás,a kisebb ürszelvény igény,a nagyobb vontatási tömeg és a teljes automatizálhatóság.
A jelenlegi mo és európai viszonyok rendezetlen, nem optimális infrastrukturális viszonyokat tükröznek.
Nem látom okát hogy a vasúton miért ne lehetne megoldani akumlátoros,automatikus hajtású 1 db-os konténerszállító kocsik közlekedését, az állomásokon lineáris gyorsítokkal mozgatva/töltve, személyzet nélkül.
Az egyetlen ok , hogy ilyen nem épül ki hogy töredékannyi személyzet kell hozzá,illetve újra kell gondolni a vasúti biztosítórendszereket.
Ne feledd el,hogy a vasút egységnyi árú szállítására 10 annyi eergiát igényel a kisebb görüdlési ellenállás miatt.
Nemhiába van az,hogy az olcsó olaj elött csak vasút volt,a közúton pedig nem tudott terepet verni a gőzajtás.
A felxibilitás pedig nem kérdés.Amikor az energia drága lesz akkor majd ismét a nagy teherforgalmú helyek vasút közelébe fognak telepedni.