Mondjuk pont a nehéz közúti teherszállítás az, ami a legkönnyebben lesz meg akár teljesen olaj nélkül is. Kell egy féltonnás akkucsomag, amelyet blokkban cserélni lehet a kamionban (városi akkubuszoknál ez már ma is használt technológia), és máris elmegy vele a kamion 800-1000km-t. A pihenőkben meg megszervezhető az akkucsere.
Tölteni meg már lehet bármivel, atomerőművel, szél-, víz, napenergiával termelt árammal. Az sem kizárt, hogy megfelelő infrastrukturális háttér mellett ez már ma is működhetne, mi több, már ma is olcsóbb lenne a dieselüzemnél. A nagy villanymotor olcsóbb és egyszerűbb, az erőátvitel meg sokkal-sokkal egyszerűbb, a villanymotor nyomaték-görbéje nagyjából az ideális vontatási görbét adja, tengelykapcsoló nem szükséges, váltóból is elég egy 2-3-4 sebességes bolygómű még egy nagyon nehéz kamionhoz is, és azonnal megoldható az energia visszatáplálása is.
A közút kötetlen útvonalválasztást tesz lehetővé, és ez az, ami a vasutat elkerülhetetlenül egy szűk területre fogja visszaszorítani.