Törölt nick Creative Commons License 2006.10.14 0 0 9713
A Ro-La szerintem egy marketingfogás, amit a zöldek erőltettek a világra. A konténeres szállítás szvsz sokkal értelmesebb, már csak azért is, mert nem kell kamiont és kamiononként egy sofőrt is (hálókocsi!) szállítani a szerelvénnyel...

Egyébként hiába energiahatékonyabb már középtávon (és egyre hosszabb távon is) a kamion (ennek egyik oka szvsz, hogy annak a fejlesztésére több energia megy, mint a vasút fejlesztésére...), olaj kell hozzá. Ami a peak után nem lesz, vagy csak növényből/szénből/stb. lehet előállítani. Áram viszont lesz akkor is. Tehát...

A szigorú biztonsági előírások meg igen érdekesek. Nyilván nem véletlen, hogy a közút a legkevésbé biztonságos (utaskilométerenként) közlekedési forma, hiszen rohadtul biztonságtalan. Nyilván ez is hozzájárul az olcsóságához, ám ennek természetesen megintcsak vannak extern költségei. (Kórházi ápolás, kiesett munkaerő, stb. Persze lehet, hogy még azokkal együtt is olcsóbb a közút, hiszen valszeg az extra biztonság "határhaszna" egyre kisebb, miközben határköltsége folyamatosan emelkedik...)
Előzmény: advocatusdiaboli (9705)