Ez így van. Már ma is tendencia, hogy a nagyon hosszú távokra felpakolják a kamionokat a vasútra, és úgy viszik.
De már közepes távolságokon sem áll ez meg, és az is feltétel, hogy a szállítmány két végpontja vasúttal megközelíthető legyen.
Amúgy azért ez a kamionosdi igen relatív dolog. A mai nehéz tehergépjárművek még hosszú távra sem kevésbé energiahatékonyak, mint egy rosszabbul szervezett vasúti szállítás. És a vasúti logisztika lassú is. Egy kamionokkal tele szerelvény feltöltése-ürítése, adminisztráció intézése majd egy egész munkanap. Közben meg jó lassan döcög - pláne nálunk, ahol a teherjáratoknak valami 9km/h az átlagos sebessége (túlnyomórészt állnak egy mellékvágányon, mert az egy szál pályán éppen jön szembe egy személyvonat).
Ez így haldoklik, a rendbetétele viszont annyiba kerülne, amennyi egyhamar nem lesz. De nyugatabbra sem igazán fényes, ott is csak a nagy távolságokra menő teherszállítások, és a nagyvárosok közti nagysebességű járatok sikeresek. Üzletileg sokszor azok sem. A teljesen ésszerűnek és nagyon hasznosnak tűnő Csalagút-vasút például képtelen gazdaságosan üzemelni. A szigorú biztonsági előírások miatt olyan drága az üzeme, hogy a még mindig meglévő kompjáratok egyértelműen jóval olcsóbbak. Egyetlen előnye, hogy gyors és kényelmes.