Következetesen elfelejti mindenki a vasúti biztonsági berendezések és felsővezetékrendszerek költségét, valamit ezek kötelező, törvényben előírt állandó felügyeletének-bejárásának, központi felügyeletének költségeit is figyelembe venni.
Egy villamosított két pályás vasútvonal nem olcsóbb, mint egy 2*2 sávos autópálya, semmivel sem olcsóbb, és üzemeltetni hosszú távon szintén nem olcsóbb.
Egy pár száz fős faluba menő vidéki dűlőúthoz (ami azért a busz még remekül eljár) pedig mérni sem érdemes. A költségek százalékokban mérhetők. Nem véletlenül nem épülnek vasútvonalak, utak meg igen. Ez nem puszta ostobaság, ebben sajnos a gazdaságosság is benne van.
Az autó tartóssága meg csak szándék kérdése. A rugózás is. Nézz meg egy mai új Daciát, olyan rugóútjai és rugózási kényelme van, mint egy S Klasse Mercedesnek. Persze messze nem olyan stabilitása, de nem is olyan sebességekre méretezték. Rossz utakra van kitalálva. Máig sok R4 fut, hosszú rugóúttal konstruált torziós rugózással - úgy megy el a szántóföldi földúton, mint egy terepjáró. Mellesleg rémület egyszerű, tartós, elronthatatlan konstrukció. Ha szorítani fog a cipő, valószínűleg efféle konstrukciók kerülnek újra előtérbe, de a mobilitás biztosítható lesz.