Autópályaépítések kapcsán felmerült az, hogy a költség elég nagy részét az teszi ki, hogy megszerezzék az ingatlant, ahol az út majdan feküdni fog. Elég egyértelmű, hogy amikor élelmes spekulánsok kezébe kerül a nyomvonalterv gyorsan bevásárolnak a telkekből, hogy aztán jó drágán adhassák tovább az építtetőnek.
Ez minden bizonnyal lejátszódik a vasút estében is.
Fentiek miatt szerintem logikus lett volna úgy autópályákat építeni, hogy a két félpálya között mint a villamosnál van egy vasúti sínpár is (egy oda-egy vissza).
Ez egyúttal megkönnyíti (szerintem) a vonat pályájának az elszigetelését a környezettől. Egy 300 km/h val közlekedő TGV számára életveszélyes egy sínre tévedő jávorszarvas is, az ütközés óriási kárt okoz a mozdonyban, ráadásul le is lökheti a sínről.
Persze ilyenkor a baleset miatt a sínre repülő autóktól kell tartani, de talán azt lehet valahogy detektálni. Fentiek miatt talán lenne értelme a nagysebeségű vonalakat bekamerázni, hogy időben tudomást lehessen szerezni az ilyen eseményekről.