padisah Creative Commons License 2006.10.13 0 0 9697

Autópályaépítések kapcsán felmerült az, hogy a költség elég nagy részét az teszi ki, hogy megszerezzék az ingatlant, ahol az út majdan feküdni fog. Elég egyértelmű, hogy amikor élelmes spekulánsok kezébe kerül a nyomvonalterv gyorsan bevásárolnak a telkekből, hogy aztán jó drágán adhassák tovább az építtetőnek.

 

Ez minden bizonnyal lejátszódik a vasút estében is.

Fentiek miatt szerintem logikus lett volna úgy autópályákat építeni, hogy a két félpálya között mint a villamosnál van egy vasúti sínpár is (egy oda-egy vissza).

 

Ez egyúttal megkönnyíti (szerintem) a vonat pályájának az elszigetelését a környezettől. Egy 300 km/h val közlekedő TGV számára életveszélyes egy sínre tévedő jávorszarvas is, az ütközés óriási kárt okoz a mozdonyban, ráadásul le is lökheti a sínről.

 

Persze ilyenkor a baleset miatt a sínre repülő autóktól kell tartani, de talán azt lehet valahogy detektálni. Fentiek miatt talán lenne értelme a nagysebeségű vonalakat bekamerázni, hogy időben tudomást lehessen szerezni az ilyen eseményekről.

 

 

 

Előzmény: rev251 (9694)