rev251 Creative Commons License 2006.10.13 0 0 9694
Hát, nem tudom, hogy milyen közútnál drágább a vasúti pálya.
Az autópálya és a 2 vágányos villamosított fővonal lenne az egyik értelmes pár. A másik az "öntött" aszfaltút kontra helyiérdekű szabvány.

A mai szárnyvonalak némelyike állítólag 10-15 km/h sebességet tesz lehetővé a kockavonatnak (a tehervonatnak eszerint 5??) - ennél jobb alternatíva a kátyús úton 50-60-nal terepjárózni. De ez csak elmaradt TMK.

És az élettartamot sem tudom, ill. a karbantartási ciklust!!
A helyfoglalás sem mindegy (termőföld)
Valamint a mobil energia MINDIG drágább, mint az erőművi. Tehát amit lehet, villamosítani. Ezen kívül a méretgazdaságosság motorhatásfokon is látszik. Gördülési ellenállás szintén szempont.

Egyébként meg ez egy néhány paraméteres tervezési játék: Ha egyéb okokból nem lehet tömegesen autózni, akkor a személyszállítás menjen vissza egy alacsonyabb szintre - ekkor az utak/vasutak rezsijét a teherszáll. termeli ki, a személyszállítás "ingyen" van rendszerfenntartás szempontból (ez ma a vasútnál talán így van, a közútnál boztos nincs így).
Előzmény: advocatusdiaboli (9684)