Ezzel egyetértek, csak hogy jön ide? :-)) Száz szónak is egy a vége: a tömegközlekedés nem mindig alternatívája az individuálisnak, és messze nem a tömegközlekedés egyetlen módja a vasút.
Számolni kell azzal, hogy a modern létforma része a saját személygépjármű. Ez lehet, hogy majd idővel kisebb, gyengébb, sokkal gazdaságosabb (és tartósabb) lesz, de szerintem lesz. Ha pedig már megvan, akkor a tömegközlekedés költségeivel szemben nagyjából az üzemanyagfogyasztás állítható szembe, az egyéb költségek természetesen ettől még nem virtualizálódnak, de átmennek "átalányba". Mert hogy autót úgy is tartunk, tehát biztosítást-adót úgyis fizetünk rá, stb..
Ilyen relációban meg már ma is problémás a tömegközlekedés versenyképessége. Ha az akkumulátortechnika fejlődik, és teljesen normális, amolyan Smart jellegű 2-300km hatótávolságú elektromos kisautók jelennek meg tömegesen, akkor a tömegközlekedés még rosszabb alternatíva lesz.
Bárki bármit mondjon, ez tűnik a haladás irányának.