flugi Creative Commons License 2006.10.13 0 0 44
lehet hogy ontopik: a főváros televan egy Marlboro-ruhabolt plakátjával. Ez több szempontból is érdekes.

1. Dohányterméket ugye nem könnyű reklámozni (sok tilalom miatt), ruhaboltot pedig szabad, de vajon kinek mi jut eszébe a Marlboro szóról? Ruha vagy cigi?

2. A ruhabolt szigorúan férfiaknak, roppant férfias modellel. Ennek ugye a hagyományos Marlboro cigi - férfiasság kép az oka.

3. A hagyományos Marlboro férfiasság oka az, hogy a Marlboro volt az első olyan cigi amerikában, amibe a füstszűrő bele volt építve, ezért nőiesnek tartották. Erre válaszul elkezdték ezt a kampányt, ami teljesen bevált, ma már a férfias cigimárkák talán legférfiasabbika - holott értelemszerűen az utolsó logikus értékelés szerint azoknak való, akik nem bírják az erőset.

Persze mindamellett a dohányosok egyszer már bebukták ezt a kört, amikor rászoktak a cigire, egy férfiasabb/mokányabb/komolyabb/felnőttesebb önkép vágya miatt. Nyilvánvalóan senki nem cigizne, ha racionálisan mérné fel az élvezet/teher arányt. Miután egyszer rosszul mérte fel, a kognitív disszonancia (a reklámpszichológia egyik alappillére!) arra ösztönzi, hogy magát és környezetét meggyőzze, hogy jól döntött, aminek a legkézenfekvőbb módja az, hogy elkezdi látványosan viselni a fenti felnőttesebb/férfiasabb önképet, amivel a még nem dohányzókban erősíti a dohánytermék imidzsét.