keopsz Creative Commons License 2006.10.11 0 0 9606
A tömeg közlekedésnek úgy kell versenyképesnek lennie, hogy a garázsban álló autó a konkurencia és nem a meg sem vásárolt autó.

Ez abszolute nem igaz. Pontosan a "broken window fallacy" (lasd wikipedia) csapdajaba esel. Egyszeruen nem vagy hajlando bizonyos koltsegeket beleszamolni az auto koltsegeibe amikor osszehasonlitod a tomegkozlekedessel.

Azért nem számolok más költséget, mert valójában a többi költséget akkor sem takarítom meg, ha nem használom az autót.

Ez igy igaz, de azt a koltseget mindekeppen bele kell szamolni, hogy a penzt amit autovasarlasra forditottal masra is fordithattad volna ha a tomegkozlekedest valasztod (broken window fallacy). Sajnos az emberek nagy tobbsege ezzel egyaltalan nincs tisztaban ezert is vagyik mindenki autora.

Nyugodtan kijelentketjuk, hogy akinek nem munkaeszkoze az auto (az auto nem munkaeszkoz ha csak munkaba jarasra hasznaljak) azonak tok felesleges az auto. Az egyetlen dolog amiert megis vesznek autot az a kenyelem. Sajnos pont emiatt a kenyelemerzet miatt nem nagyon alakultak ki olyan autokolcsonzok ahonnan kenyelmesen lehetne kolcsonozni autot (pl. hazhoz hozzak, nem kell lemosatni, benzinnel feltolteni amikor visszaviszed, stb). Heti egy - ket alkalomra ez sokkal jobban megerne, mint autot venni.
Előzmény: Törölt nick (9584)