"Főleg azért mert a villany nagyrészét ma még fosszilis energiahordozókból állitják elő, a töltés kisütés és hasznositás összhatásfoka meg 50% alatt lehet valahol. Ha azt beszorozzuk az aksik tömege okozta túlsúly miatti töbletenergiaigénnyel és az erőművek alacsony (30% körüli) hatásfokával, nem vagyunk előrébb mint egy takarékos dizelautóval. "
Na, ez attól függ! Az elektromos meghajtás esetében megvan az elvi lehetősége annak, hogy minimális, szinte 0 CO2 kibocsátással járjon az autó. Jelenleg, ahogy írtad is, ez nem teljesül, mert fosszilist használnak az elektromos áram megtermeléséhez is, de ez - elvileg - változhatna.
"Eccerű a megoldás: Kerékpár!!"
Csatlakozom! (bár ma éppen nem azzal jöttem)
"5000km/évnél tartok. "
A bringámban még csak kb. 1300 km van. :) Autóval azonban én is ritkán járok be.