Egy cimborám elektromos hajtásokkal foglalkozik, és volt valahol a távolkeleten rendezett hibridhajtással kapcsolatos konferencián,(most a nyáron) ahol a Toyotáék bevallották(nem nyilvánosan) hogy igen szarul áll a projekt, és komoly veszteségeket okoz.(akkufejlesztések lemaradtak a tervezettől)
A jelenlegi hibridek pontosan semmire se jók, elektromosan a kicsi akkukapacitás miatt nem tudnak igazán közlekedni,de ha már hibrid mindenképp dizelhibrid, nem benzines. Dizelmotort meg nem fognak tudni a japók csinálni addig amig nem lesz egy saját fejlesztésű versenyképes befecskendezési rendszerük. ( a Delphi-t ne nevezzük befecs rendszernek, inkább csak rémálomnak...)Addig a sváboktól veszik a Bosch-t akik eladják a saját elavult rendszereiket, amivel megpróbálják hátrányos helyzetbe hozni a rizsevőket.
Szerintem amig valami forradalmit nem találnak ki az energiatárolásra, vagy nem lesz ütőképes üzemanyagcella, nincs létjogosultsága a villamos hajtásoknak. Főleg azért mert a villany nagyrészét ma még fosszilis energiahordozókból állitják elő, a töltés kisütés és hasznositás összhatásfoka meg 50% alatt lehet valahol. Ha azt beszorozzuk az aksik tömege okozta túlsúly miatti töbletenergiaigénnyel és az erőművek alacsony (30% körüli) hatásfokával, nem vagyunk előrébb mint egy takarékos dizelautóval.
Ja és nefelejtsük, hogy az aksik gyártása, regenerálása mennyire környezetszennyező és energiaigényes, és ha tömegesen akarnánk villannyal autózni a szükséges ásványi anyagok vajon rendelkezésre állnának e. Mert állitólag a peak réz sincs túl messze...
Eccerű a megoldás: Kerékpár!!
Le kell szoknunk a felesleges autózásról, takarékoskodnunk kell ezzel is... Én már 5000km/évnél tartok. Azóta sokkal több a lóvém...:-))