A Moszkván máshogy van megoldva a foglaltság, de az sem megbízható. Ott lazavezeték van. Amikor az áramszedő elhalad alatt 600Vot ad a munkavezeték mellé szerelt vezetékre, és ezt az impulzust érzékeli.
Megoldható még az áramszedő érzékelése HON-kapcsolóval is. Ez egy kis fehér doboz a felsővezetéken. Ez valami induktív módon érzékeli az alatta haladó szedőt, nem mechanikusan. 80km/h ig használható elvileg.
Hvben nyomólemezeknek becézett dolog érzékel. Itt a sínszál át van fúrva, és egy nyúlásmérő bélyeg van benne. És a sínen haladó, ezáltal azt összenyomó járművet érzékeli.
Legtöbbször nem a külsőtérrel van a probléma az utóbbi két esetben, hanem a biztberrel.
A szánszerkezet, az más. Azt elektromos állítású váltók előtt alkalmazzák. Kicsit robosztusabb mint a lazavezeték. Ha az alatta áthaladó villamos 50A-nál nagyobb áramot vesz fel (illetve ha már ebben a topikban vagyunk, akkor termel vissza) akkor a váltó átáll, ha nem, akkor nem.