Mijo Creative Commons License 2006.09.25 0 0 22

 

Folyó év augusztus 3-án adtuk le az Országos Választási Iroda részére, bunyevác kezdeményezünk támogatását prezentáló aláírásgyűjtő íveinket (több, mint kettőezer aláírással).

 

Gyengénlátók és gyengénhallók kedvéért kiemelten idézem azt az alábbi hozzászólás-részletet, ami nem hogy titkolná, hanem még ki is domborítja garai barátaink azon segítségét, mely nélkül nem tudom, hogyan tudtuk volna olyan eredményességgel befejezni missziónkat, mint ahogy történt.

 

 

"Külön köszönet illeti a Garai Szerb Kisebbségi Önkormányzat azon tagjait, kik olyan támogatást biztosítottak számunkra, mely nélkül igen nehezen tudtuk volna befejezni a megkezdett munkát, lévén rajtuk kívül szinte sehonnan sem kaptunk semmit sem, aktivistáinkkal saját erőből álltuk ennek a nemes feladatnak a nem kis mérvű kiadásait."

 

 

Én azt hiszem, sértődött emberek időnként rettenetesen nagy tévedésben vannak, amikot egy testülettel szemben önmaguknak szeretnék vindikálni egy-egy felmerülő kérdéssel kapcsolatos döntés jogát.

Ez nem így van! Nem erről szól az önkormányzatiság.

Egy kisebbségi önkormányzat, öt képiselő által alkotott testületből áll.

Egy önkormányzat működését testületi döntések, képviselő-testületi határozatok szabályozzák.

Ergo: ahogy egy települési önkormányzat esetében, úgy egy kisebbségi önkormányzatban sem adott a lehetőség egyszemélyes önkényeskedésekre, prompt módon improvizált diktatúrára.

 

Amennyiben sajátságos önállóskodások zajlanak, azok ellen az adott testület köteles fellépni, intézkedéseket hozni.

 

Nos, Garán betelt a pohár!

 

A helyi szerb kisebbségi önkormányzat, tisztségéhez méltatlan viselkedése, és bizonyos személyét terhelő "működési" zűrzavarok miatt, tegnapi ülésén megvonta bizalmát az eddigi elnöktől.

Igaz, hogy az öt fős testületből egy képiselő nem tudott résztvenni az ülésen, de az ekként is döntésképes volt.

 

Nos, mindez idáig rendben is lenne, csakhogy ezt az aktust olyan téveszmén alapuló folytatás követte, mely miatt mégsem született meg a mindezt rögzítő határozat.

Lévén a testület tagjai abban a tévedésben leledztek, miszerint egy elnök leváltását, leváltásával egyidőben kell, hogy kövesse új elnök megálasztása.

 

Na kérem, ez az, ami nem így van!

 

Tudniillik ilyen esetben, a leváltott elnökre testált addigi jogokat, az önkormányzat elnök-helyettesi tisztségét betöltő képiselő gyakorolhatja a továbbiakban, azaz nem szükségszerű új elnök választása.

 

Mivel esetünkben mégis utóbbi mellett történt döntés, azt egy újabb tévedés tetézte.

Nem igaz az, hogy a jelenlévő négy képviselő nem rendelkezik egyformán szavazási joggal!

Tehát, ha az új elnökjelölt az addigi elnök-helyettes, akkor hiába szavaz megválasztása ellen az addigi elnök, ha a három képviselő szavazata az övével ellenkezően igenleges.

Nem igaz az, ahogyan történt, hogy az elnökjelölt elnök-helyettes kizárólag csak tartózkodhat, és nem szavazhat igennel önmagára, hiszen erre evidens módon adatik meg számára a törény által biztosított joga.

Tehát az az eset, amikor egy NEM, egy TARTÓZKODÁS (megtévesztő tájékoztatás eredményeként), és kettő IGEN, bizony csontkeményen fals alapokon nyugvó, lenne min ilyenkor csemegéznie a Közigazgatási Hivatalnak, mint törvényességi felügyeletet ellátó hivatali szervnek.

 

Bunyevácaink további kiteljesedése szempontjából nem ok nélkül tölt el aggodalommal az, hogy vajon meg fogja-e kapni e hét során azt a támogatást a helyi tánccsoport, amit a kisebbségi önkormányzat határozatában rögzítve szánt számukra működési támogatásként?

Persze, ha ez netán nem történne meg, biztos vagyok benne, hogy az arra illetékesek tudni fogják a dolgukat, a kötelességüket.

 

Innen is felhívom kedves garai barátaim figyelmét: a kisebbségi önkormányzat működésének időszaka mindaddig tart, míg az esedékes választás eredményei jogerőssé nem válnak!

 

Mijo

 

 

 

Előzmény: Mijo (21)