Vojnó Creative Commons License 2006.09.19 0 0 785
Na inne értem mi a kérdés valódi lényege!
Milyen készüléket akarsz bekötni?
Rákötheted az üa. szűrőnél is de vedd figyelembe, hogy a tankba lévő (vagy legalább is az üa. szűrő elött) szokott lenni egy segéd szivattyú, ez valamekkora nymást végez előre és bár ez abban az esetben nem üzemel amikor az állófűtést használni akarod de gondot okozhat! Amúgy a kályha pumpa egyben egy adagoló elem is! (nem motoros pumpa ez)
Ha megy a motor meg kell oldani hogy ne jusson gázolaj (főleg ne nyomással) a kályhába!
Amikor meg nem megy át kel jusson a gázolaj a csöveken és a pumpán, ami nem ks ellenállásba is ütközhet!
Ja és ne vegyük figyelmen kívül, hogy van olyan eset is amikor nem csak álló motornál működhet egy kályha, hanem járó motornál is, mint a "nagy motorú" dizel jármüvek esetében széria a kiegészítő motormelegítés, mert köztudottan nehezen melegszik fel a korszerű dizel, de mindenki azt várja tőle hogy beül és nyomja neki mint süket az ólajót, aztán meg milyen szar egy drága szerkezet mert tönkre megy a motor + ez az és nem is olcsóbb egy dizel! Hosszútávon persze ezt már legtöbszőr nem az első tulaj veszi észre!...
Van még egy extrém de még is megfontolandó eset.
Ha az előre menő üa vezetékről veszed az üzemanyagot akkor lehet olyan eset is, hogy nagyon kevés van a tankba, de már nem tankolnál csak másnap reggel.
Bár a fogyasztásuk fél vagy 1 deciben mérhető alkalmanként, de simán elérhető az a szint a tankba amitől a motort bár meleg de beindítani nem lehet, vagy a kapu után leállsz!
Ezért az ötlet úgy szól hogy a visszatérő vezetékből csatold le a kályha részére az üa. ellátást, viszont meg kell nézni, hogy a tankba hová ér a visszatérő cső, mert élltalában az a tank tetejében végződik. Erre egy csővel vissza célszeű vinni a üa. segédszivattyú szívó szintje fölé valamivel.
Előzmény: Beryba (782)