hmsoft Creative Commons License 2006.09.17 0 0 696
a vonat tömege emlékeim szerint több mint 98.000 tonna volt

Irányvonattal meg tudod csinálni, olyan megszorításokkal, hogy ha menetközben valahol meg kell állnia, akkor xy mennyiségű és elhelyezkedésű tolatómozdonnyal, plusz a saját mozdonyokkal így-úgy kell szétszedni a vonatot. Ez elég macerás és hosszadalmas, pláne egy akkora vonattal, amelyik többszörösen meghaladja az állomási vágányok hosszát. (A megnyert pályakapacitást egy ilyennel többszörösen elveszted.)
Ha semmi ilyesmivel nem kell számolni - pl. bányától kikötőig vezető, aránylag rövid szakasz -, akkor akár üzemszerűen is neki lehet fogni. Bár kiszámolandó, hogy ezzel mennyi pályakapacitást nyersz, ugyanakkor a vonatban elosztott, több mozdonycsoport vezérléséből milyen problémák fakadhatnak.
Szóval, ezeket a rövid "tiszta" szakaszokat is talán jobb kettő, max. három mozdonycsoporttal abszolválni. Ahhoz pedig tartozik egy valamekkora maximális tömeg: egy-egy "szakaszon" (egy mozdonycsoport által "betakart" vonatrész) belül a hosszirányú erők nem lehetnek nagyobbak, mint amit az adott technológia megenged.

Ha nagyobb távolságra szállítasz, ott már egyre inkább idomulnod kell az állomásokhoz - vagy az állomásoknak hozzád.

hm
Előzmény: vaskerék (686)