manhattani Creative Commons License 2006.09.17 0 0 671

>Ekkor a sakk-játék lényege: a nem azonos módon kiterhelt, rövidebb élettartamú motorok csere/javítás költsége hogyan viszonyul egy hosszabb élettartamú, de nehezebb, nagyobb, drágább motor csere/javítás költségeihez.

 

Lehet, hogy ez a gyártó sakk-játéka magával :-))

1999-ben több helyről is tudom, hogy a vasúttársaságok úgy kapták a gyártól az új mozdonyokat, hogy a dolgozott idejük alapján fizettek érte. Ingyen jött, adott időnként megnézte a gyár, hogy mennyit dolgozott, és az alapján számlázott. Ehhez tartozott, hogy a gyár saját személyzetet telepített a társaság műhelyébe, és ők tartották karban a mozdonyt. Hiába, a piac nagy úr...

 

Ha a társaságoknak eszük volt, akkor a tolatósokra is kiterjesztették eme, számukra nagyon előnyös konstrukciót. Akkor, ha a gyárnak ötlete támadt, a társaság azt mondta: "Felőlem..."

 

 

Előzmény: hmsoft (669)